Jak jednoduše na EET - elektronickou evidenci tržeb

Jak nyní při komunikaci se zákazníky zjišťujeme, tak o elektronické evidenci tržeb panuje řada mýtů a zkreslených představ.

Největší mýtus je v tom, jak EET bude složitá, jak strašně moc zatíží podnikatele papírovaním a důkladnou evidencí zboží, jak hospodský bude muset složitě evidovat každé prodané pivo a jak bude podnikatel platit vysoké měsíční poplatky poskytovateli jeho pokladního systému.

Takhle složitá EET opravdu není, jak již název napovídá bude to pouze evidence tržeb. To znamená, že pouze v okamžiku před platbou penězma, kartou nebo stravenkou bude nutné částku naťukat do k tomu určeného zařízení, které vytiskne účtenku a data pošle na server Ministerstva financí.

Kvůli EET nemusí podnikatel vůbec měnit dosavadní způsob vedení jeho účetnictví, pouze mu stačí zakoupit si nejjednodušší EET pokladnu - v podstatě větší kalkulačku s tiskárnou, napojenou na internet. A nebo větší pokladnu do náročnějšího provozu.

Pokladny mají několik důležitých výhod:

  • u pokladen neplatíte žádné pravidelné měsíční poplatky za pronájem software nebo aktualizace
  • pokladnu se naučíte rychleji obsluhovat
  • pokladna je přímo navržena pro pohodlnou obsluhu
  • pokladna se Vám nezaviruje
  • hodně pokladen může pracovat i na baterii
  • obsluha nemusí znát práci s počítačem
  • pokladny mají velmi dobrou odolnost v provozů, rozhodně lepší než nabízené tablety
  • v náročném provozu rozhodně oceníte použivání klávesnice "dotýkáním se po paměti"

eet pokladny

Výhody a nevýhody různých řešení EET

TELEFON, TABLET

  • nízká cena
  • lze přidávat další funkce
  • provoz i na baterii
  • pravidelné měsíční poplatky
  • obtížná obsluha
  • možnost zavirování
  • malá provozní odolnost

EET POKLADNA

  • nízká cena
  • žádné další poplatky
  • pohodlná obsluha
  • nelze zavirovat
  • provoz i na baterii
  • obsluha nemusí znát práci s počítačem
  • dobrá provozní odolnost
  • nelze přidat další funkce

POČÍTAČ

  • jediné řešení pro náročné a složité provozy
  • lze přidávat další funkce
  • dobrá provozní odolnost
  • pohodlná obsluha
  • vyšší cena
  • pravidelné roční poplatky
  • možnost zavirování
  • nelze provoz na baterii

 

První a patrně nejsložitější krok pro EET je získání certifikátu pro evidenci tržeb. Certifikát je kód, který je nutno nastavit do pokladny a jeho platnost je 3 roky.
Pro získání certifikátu podnikatel požádá Finanční správu o autentizační údaje (v podstatě jméno a heslo), které mu umožní přihlášení na webové stránky správce daně. Po přihlášení si podnikatel na stránkách zaeviduje své provozovny (oznamovací povinnost) a vygeneruje certifikát, který poté nainstaluje do svého pokladního zařízení.

 

Na místo kde se běžně uskutečňují evidované tržby je povinnost umístit dobře viditelné a čitelné oznámení následujícího znění.

Podle  zákona o evidenci  tržeb  je  prodávající  povinen  vystavit  kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. (Pro evidenci v běžném režimu)
Podle  zákona o evidenci  tržeb  je  prodávající  povinen  vystavit  kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů. (Pro evidenci ve zjednodušeném režimu)

 

Co když se pokladna pokazí nebo např. nepůjde elektřina?
V případě poruchy může podnikatel ve své činnosti pokračovat bez evidováni tržeb, po opravě pokladny nebo obnovení dodávky el.energie musí podnikatel do pokladny domarkovat chybějící tržby. Pro případnou kontrolu spráce daně je třeba mít doklad po jakou dobu bylo zařízení v servisu nebo jak dlouho trval výpadek elektrické energie.

Petr Adámek - ADA-Electronics
Mostní 55, 757 01 Valašské Meziříčí

  • Prodej a servis tiskařské techniky DUPLO po celé ČR
  • Prodej a servis kopírovacích strojů SHARP v Rožnov, Valašské Meziříčí a Vsetín
  • Prodej a servis registračních pokladen SHARP a EURO v Rožnov, Valašské Meziříčí a Vsetín

vyroci25letVážení zákazníci, dne 28. září 2015 jsme oslavili 25. výročí založení naší firmy. Děkujeme Vám za důvěru a přízeň.

  +420 571 622 204

   adavm@adavm.cz

Provozní doba:
pondělí - pátek
9.00 - 11.30 a 12.30 - 16.00

Nákupní košík

 x 

košík je prázdný